«کتاب سرمایه در قرن ۲۱» نویسنده فرانسوی، برنده کتاب سال اقتصاد ۲۰۱۴ فاننشیال تایمز شده و جایزه ۳۰ هزار پوندی به وی تعلق گرفت.
اقتصاددان فرانسوی که در کتاب «سرمایه در قرن ۲۱» نظام سرمایه‌داری را به چالش کشیده موفق شد کتاب سال اقتصاد را در سال ۲۰۱۴ از آن خود کرده و جایزه فاخر ۳۰ هزار پوندی را از آن خود کند.

این جایزه را فایننشیال تایمز و موسسه مک کینزی سالانه به بهترین کتاب در حوزه اقتصاد اهدا می‌کنند و لیونل باربر سردبیر تحریریه فایننشیال تایمزو رئیس هیئت‌داوران امسال، گفت: درحالی‌که همگان روی نسخه‌های عرضه‌شده در اقتصاد باهم موافق نیستند ما روی کیفیت کار توجه کرده و کتاب پیکتی را به خاطر به چالش کشیدن یک نظام اقتصادی-سیاسی برنده می‌دانیم.

کتاب ۷۰۰ صفحه‌ای نویسنده فرانسوی در بهار امسال منتشر شد و نه‌تنها در صدر پرفروش‌های امریکا و سیستم سرمایه‌داری قرار گرفت بلکه توجه کارشناسان و اقتصاددانان غربی را به‌شدت به خود مشغول ساخت.

در این کتاب به خوبی استدلال شده که رشد نابرابر درآمد در غرب به ذات سیستم اقتصادی سرمایه‌داری و فرمول بازگشت سرمایه بیشتر از نرخ رشد بازمی‌گردد.

پیکتی به دنبال افزایش انتقادات به کتابش، سلسله مقالاتی را برای دفاع از کتاب خود منتشر کرد که مجدداً وی را سرتیتر نظام سرمایه‌داری کرد اما به هر حال پرفروش شدن کتاب ۷۰۰ صفحه‌ای وی در آمازون یکی از رویدادهای کتابی ۲۰۱۴ شدپرونده کتاب سرمایه در قرن ۲۱

    تا کنون نظری ثبت نگردیده است.

http://